Реєстрація саморобного автомобіля.
Автор: Ігор Шевчук
Видання в якому опубліковано: Авізо Авто
Дата підготовки матеріалу: 2012-07-09
Реєстрація саморобного автомобіля.
Ігор Шевчук, юрист
Нормативна база:
- Закон України «Про дорожній рух»
від 30.06.1993 № 3353-XII
Ні для кого не секрет, що українці – талановиті люди. Обдарована українська душа ще й талантом до конструювання транспортних засобів. Принаймні, такий висновок можна зробити із кількості телепередач та різноманітної інформації в мережі Інтернет про так званих «Кулібіних».
Але у сьогоднішній статті ми говоритимемо не про винаходи, а про те, чи не є марними старання наших умільців. Чи можна зареєструвати транспортний засіб, який виготовлений власноруч та використовувати на дорогах загального користування.
Як ви можете зрозуміти, винаходів безліч, і розглянути усі ми не можемо з фізичної точки зору, тому, сьогодні поговоримо про найпоширеніший спосіб виготовлення транспортного засобу власноруч – це збирання автівки з деталей, що належать різним маркам та моделям автомобілів.
Існує хибна думка, що проблеми з таким транспортним засобом виникають на етапі його реєстрації. Це не так. Реєстрація в органах МРЕВ – це найлегша стадія за умови, що ви пройдете усі попередні щаблі бюрократичної процедури.
Єдиною і головною проблемою, що постає перед українськими винахідниками є відсутність структурованої нормативної бази, яка б дала змогу чітко розуміти усі аспекти правового регулювання даної сфери.
Наразі можемо виокремити два способи, якими користуються винахідники:
- Складання транспортного засобу із різних частин.
- Заміна деяких вузлів та агрегатів на серійному авто (наприклад заміна двигуна внутрішнього згорання на електромотор тощо).
Таким чином важко провести межу між переобладнанням автомобіля та його повним виготовленням. Адже, як в першому, так і в другому випадку використовуються деталі від різних автомобілів та механізмів, але ж це суттєво впливає на подальші реєстраційні дії. Оскільки, як зазначалось, немає чіткої правової бази щодо цього питання, на практиці переобладнанням вважають будь які технічні зміни у конструкції серійного автомобіля, а саморобним вважають такий, що побудований на власній конструкторські базі.
Слід пам’ятати, що всі саморобні зразки транспортних засобів повинні відповідати затвердженим технічними вимогами і забезпечуватися документами, які підтверджують законність придбання номерних агрегатів з яких побудовано транспортний засіб.
Якщо транспортний засіб зібрано з агрегатів та вузлів серійних моделей автомобілів, з порушенням вимог Закону України «Про дорожній рух», то до реєстрації таке ТЗ не приймуть. Конструкція саморобного авто (гальма, рульовий механізм, двигун і т.д.) повинна відповідати сучасним нормативам і стандартам, не перевищувати встановленого рівня викидів шкідливих речовин в атмосферу, а проектна документація узгоджена з уповноваженими державними органами.
Тобто, саморобну машину зареєструють, якщо її параметри відповідають стандартам. В цьому випадку, після перевірки, однією з уповноважених на проведення експертизи організацій видається сертифікат відповідності.
Одразу ж постає логічне питання: який державний орган є уповноваженим видавати сертифікати відповідності на саморобні транспортні засоби? Таким органом є Державний науково-дослідний інститут МВС України.
Контактними дані інституту:
01011, м. Київ, пров. Кутузова, 4А
Телефон: 254-95-21
Факс: 280-01-84
Таким чином перед початком процедури безпосередньої реєстрації транспортного засобу в органах МРЕВ власнику саморобного авто потрібно пройти ряд процедур для встановлення відповідності авто до Державних стандартів України, отримати акт випробувань, а також затвердити проект виготовлення транспортного засобу в цілому. По закінчення (у разі успішності) власнику видається сертифікат відповідності транспортного засобу, що дає змогу переходити до іншої складової процесу – реєстрації транспортного засобу в органах МРЕВ.
Переглядів: 17194
Маєте коментар? Напишіть мені!